Zig rigom u ljetne dane

chimpe

Vrući ljetni mjeseci pokazali su se kao vrlo dobro vrijeme za ribolov šarana Zig Rig sistemom. Za one koji se još nisu susreli sa ovim načinom ribolova, radi se o vrsti ribolova mamcem odignutim od dna u srednjem ili gornjem sloju vode. Ovaj način ribolova pokazao je najviše uspijeha kada […]

Vrući ljetni mjeseci pokazali su se kao vrlo dobro vrijeme za ribolov šarana Zig Rig sistemom. Za one koji se još nisu susreli sa ovim načinom ribolova, radi se o vrsti ribolova mamcem odignutim od dna u srednjem ili gornjem sloju vode. Ovaj način ribolova pokazao je najviše uspijeha kada šaran nije zainteresiran za mamac na dnu i ne hrani se aktivno. Za mamac možemo koristiti razne pop-up boile, spužve u raznim bojama i oblicima ili popularne imitacije kukaca. Kod izbora prihrane nema previše pravila. Spod mix bi trebao stvarati oblak na mjestu prihrane sa što sporijim propadanjem kako bi se oblak što dulje zadržao u zoni plasiranog mamca, ali o tome više u nastavku.

Voda koju sam odabrao za ovaj ribolov bila je jezero Stoppeldorf koje se nalazi u mjestu Vladislavci nedaleko od Osijeka. Jezero se proteže na 4 hektara, a nastalo je eksploatacijom gline koja služi za proizvodnju opekarskih proizvoda u obližnjoj tvornici. Prosječna dubina jezera je 5-6m zbog izrazito visokih podzemnih voda u tom području. Stoppeldorf obiluje šaranom, amurom i ostalom bijelom ribom.

1-1440-x-778Jutro na jezeru Stoppeldorf

Odmah po dolasku primijetio sam aktivnost riba na drugoj strani jezera, a to je značilo da ću taj dan loviti na popularnoj „četvorki“. Kako se zadnjih dana slabo lovilo zbog izrazitih vrućina, odlučio sam se za Zig od samog početka. Spod miks sam pripremio dan ranije uz neke vrlo dobre savjete mog prijatelja Daniela, vrsnog feederaša (www.lascarp.hr). Spod miks je bio na bazi praškaste hrane bijele boje, kuhanog kukuruza mljevenog na više granulacija, starog kruha, ulja i mlijeka. Uz dodavanje vode u određenoj količini, dobio sam odličan mokri spod miks koji se zadržavao poprilično dugo u gornjem i srednjem sloju vode što se pokazalo kao zona u kojoj sam imao poteze. Dodatak ulja poprilično mi je pomogao u lociranju ribe na površini.

2-1516-x-1028Četvorka

Lovio sam na tri štapa Prologic C1 u dužini 3,9m 3.5lb, upareno sa rolama Shimano Aerlex 7000 XTA. Na rolama sam imao namotan najlon Daiwa Tournament 0.28mm, shock leader i predvez izrađen od Okuma Assail Flourocarbona debljine 0.33. Već sam lovio ovom tehnikom na ovoj vodi pa sam znao da riba uzima na predveze dužine od 1,8 do 2,4m.

Udica Mustad br.8 u kombinaciji sa žutom spužvicom i Fox Aligna crnim kickerom pokazala se kao dobitna kombinacija. Kada se odlučite loviti ovom tehnikom preporučeno je imati predveze u raznim duljinama kako bi ste brže pronašli zonu u kojoj riba prima mamac. Kada pronađete ribu, tada lako prebacite sve sisteme na istu duljinu.

3-combZig Rig sistemi

Prvi potez uslijedio je vrlo brzo, nepunih sat vremena od zabacivanja sistema. Nakon nekoliko sekundi drilanja ribe, kreće i moj drugi štap – double run! Međutim kako sam bio potpuno sam na poziciji i nisam imao pomoć, drugog šarana nisam uspio usačiti. Izgubio sam ga pred samu obalu, ali nema veze, dan je ispred mene, a u kadici prelijepi vretenac spreman za fotkanje. Prilikom ribolova Zig Rigom budite spremni na double ili triple run jer to zna biti vrlo česta pojava, a mala nespretnost može dovesti do gubitka ribe!

4-1330-x-997Prva riba kampanje

U nastavku ribolova uhvatio sam još nekoliko sitnijih šarana koje nisam sve uspio fotografirati. Nakon svake uhvaćene ribe prihranio sam sa nekoliko spombova na isto područje kako bi ribe ostale zainteresirane. Ukoliko poteza ne bi bilo u određenom vremenskom periodu, prebacio bi sisteme i pokušao sa drugom bojom spužvice dok ne bih dobio griz.

5-1330-x-997Jedan od nekoliko sitnijih šarana

U poslijepodnevnim satima pridružila mi se moja supruga (u ono vrijeme djevojka haha) sa hladnim pićem jer je bila paklena vrućina. Naš ugodan razgovor prekinuo je moj famozni signalizator (stari signalizator, kojem se prvo čuje škripa kotačića pa tek zvučni signal, to ne zna ni jedna novija tehnologija 🙂 ), podigao sam štap i riba je gore. Osjetio sam da je riba pristojne veličine, tromo se kretala sa jedne strane na drugu, sve dok nije došla bliže obali. Nakon poštene borbe riba je bila u podmetaču. Primijetio sam da je riba pristojne veličine, ali da će to biti moj osobni rekord, nisam ni sanjao. Vaga je pokazala 17,6 kg. Mojoj sreći nije bilo kraja. Nakon fotkanja riba je sigurno puštena, a ja sam mogao prebaciti sisteme te ponovno prihraniti spod miksom.

6-a-1330-x-997-horzPB – Šaran 17,6 kg

Nakon određenog vremena ponovno se javio moj signalizator. Još uvijek pod dojmom i sa osmjehom na licu nisam mogao ni zamislit da na štapu imam još jednu predivnu ribu. Vaga je ovog puta pokazala ravnih 14,00 kg, nešto manje nego ranije, ali ništa manje predivnog ljuskaša.

7-a-1440-x-8107-c-1440-x-810-tile Drilanje i sačenje šarana 14,00kg

8-1330-x-997Šaran 14,00kg

Ovo je bila ujedno i moja posljednja riba kampanje jer nakon nje počela se javljati bijela riba. Kako sam već bio izmoren od konstantnog aktivnog ribolova i već gore spomenute vrućine, odlučio sam se spremiti i zaključiti ovaj dnevni ribolov. Zig rig je svakako dinamična metoda u šaranskom ribolovu u koju treba uložiti dosta truda, ali vjerujem da će biti nagrađeni kao prilikom ovog ribolova